Vaše cena | 220,30 Kč |
Vaše cena bez DPH | 196,70 Kč |
Dostupnost | Skladem > 5 ks |
Odesíláme v pondělí |
Automobilka Tatra je známá především svými nákladními, ale i osobními automobily. Po desetiletí rozvíjená tradice vychází z úspěšného vývoje podvozku tvořeného centrální nosnou troubou, výkyvnými polonápravami a vzduchem chlazeným motorem. V produkci automobilky, zvláště po fúzi s Ringhofferovými závody, nechyběla ani vozidla kolejová, ale i další průmyslové výrobky, které firmě zajišťovaly prosperitu. Zvláštním odvětvím výroby se stala vozidla vojenská, mezi něž patřily i stroje pásové – tanky. Tanky? V tomto případě se Nejedná o kapitolu z historie automobilky známou, ale o to více zajímavou. Počátek je nutné hledat v době kdy Tatra, ještě pod názvem Kopřivnická vozovka, byla přizvána ke spolupráci při výrobě dvou vozidel s kombinovaným pojezdovým ústrojím zvaným též jako „kolohousenka“. Technické úspěchy při vývoji těžkých automobilů a zkušenosti získané při stavbě prototypu dělostřeleckého traktoru KTT se měly stát dalším pomyslným stupněm vedoucím k vývoji vlastního obrněného bojového vozidla s kombinovaným podvozkem. Překotný vývoj obrněné techniky v polovině 30. let dvacátého století, na nějž reagovala čs. vojenská správa novou specifikací podmínek pro domácí konstrukci tanku, vedl Tatru k vývoji nejtěžší kategorie obrněných pásových vozidel zakončenou výrobou dvou prototypů tanků.