Košík je prázdný
Kategorie zboží
Zákaznická linka

Obchodní podmínky

 

Obchodní podmínky

Obecná ustanovení a vymezení pojmů

Tyto obchodní podmínky, stejně jako reklamační řád a Podmínky ochrany osobních údajů, jsou součástí kupní smlouvy a jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu www.kukacka.cz a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím. Obchodní podmínky, reklamační řád a Podmínky ochrany osobních údajů blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího. Prodávajícím a provozovatelem internetového obchodu www.kukacka.cz je společnost VISO TRADE s.r.o., se sídlem Pravdova 837, Jindřichův Hradec, 37701, IČO: 26108321, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským osudem v Českých Budějovicích oddíl C, vložka 14454 (zápis v obchodním rejstříku). 

Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů – dále jen „občanský zákoník“) a v případě, že je odběratelem spotřebitelem, pak i zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů).

Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování VISO TRADE s.r.o., Vajgar 598, 377 01 Jindřichův Hradec, adresa elektronické pošty info@kukacka.cz, telefon: +420 270 001 400. Další informace naleznete na stránce Kontakt.

Vymezení pojmů

Kupující, který není spotřebitelem – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. 

Kupující, který je spotřebitelem – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. Spotřebitelská smlouva je smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel resp. prodávající.

Prodávající / dodavatel – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby. V těchto obchodních podmínkách se jedná o společnost VISO TRADE s.r.o.

Reklamace – je uplatnění práv kupujícího z rozporu s kupní smlouvou, jakožto i uplatnění práv kupujícího plynoucích z odpovědnosti prodávajícího za vady.

Uzavření kupní smlouvy – objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.

 

Informace o uzavřené smlouvě a obchodních podmínkách

Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se plně seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi před vlastním uskutečněním objednávky souhlasí. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

Veškeré informace a zobrazení zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

Je-li kupujícím spotřebitel, kupní smlouva je uzavřena okamžikem odeslání řádně a pravdivě vyplněné objednávky zboží prodávajícímu na základě nabídky  prodávajícího, která je realizována prostřednictvím umístění zboží do katalogu.  Prodávající je povinen neprodleně kupujícímu potvrdit doručení jeho objednávky e-mailem na adresu uvedenou v objednávce, který obsahuje shrnutí objednávky a další související informace o dodání zboží a další.

Jestliže se jedná o kupujícího, který není spotřebitelem, je kupní smlouva uzavřena okamžikem potvrzení objednávky kupujícího e-mailem zaslaným prodávajícím na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.

Uzavřením kupní smlouvy vzniká prodávajícímu závazek dodat zboží kupujícímu a převést na něj vlastnické právo ke zboží a kupujícímu vzniká závazek objednané zboží převzít a uhradit kupní cenu.

Ceny zboží jsou platné podle ceny zboží v okamžiku uskutečnění objednávky. Doba trvání akčních cen je do vyprodání zásob, pokud není stanoveno doplňující informací u výrobku jinak.

Veškeré ceny uvedené v ceníku jsou smluvní a konečné, provozovatel obchodu je plátcem DPH. Prodávající je oprávněn ceny zboží jednostranně měnit s tím, že na již uzavřenou kupní smlouvu nebude mít taková změna ceny vliv.

Smlouva je uzavírána v českém jazyce a je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v  internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Zboží zůstává majetkem provozovatele do uhrazení plné ceny zboží.

Prodávající je oprávněn jednostranně odstoupit od uzavřené kupní smlouvy zejména v případě, že zboží není schopen dodat z jakýchkoliv (např. kapacitních) důvodů nebo že došlo ke změně ceny zboží uvedené v katalogu.

Tyto obchodní podmínky, stejně jako reklamační řád, jsou součástí kupní smlouvy a jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu www.kukacka.cz a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednatel používá. Kupující i prodávající nesou vlastní náklady objednávky.

Zboží je obvykle expedováno dle data uvedeného v potvrzení objednávky. V období zesílené poptávky se tato doba může prodloužit.

Zboží dodáváme prostřednictvím přepravců na zvolenou adresu nebo na zvolené výdejní místo. Přepravci umožňují platbu při převzetí zásilky. Přepravci nám garantují doručení následující pracovní den po podání zásilky. Ve výjimečných případech se může zásilka zpozdit. Ceny přepravy a balného jsou stanoveny v Ceníku doprav a plateb a jejich cena je kupujícímu zobrazována před ukončením objednávky.

Při převzetí zásilky je spotřebiteli doporučeno překontrolovat stav zásilky. Pokud je při převzetí zjištěno mechanické poškození obalu výrobku či neúplnost zásilky, je spotřebiteli doporučeno za přítomnosti dopravce vyhotovit do přepravních dokladů záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost dopravcem potvrdit, případně zboží nepřevzít. Spotřebitel tím značně zjednoduší a urychlí vyřízení celé věci. Tím samozřejmě není nijak dotčeno právo spotřebitele uplatnit reklamaci u prodávajícího.

Kupující má povinnost zboží bezprostředně po jeho převzetí prohlédnout a ujistit se, že není porušen obal, že zboží nemá žádné vady bránící v jeho řádném užívání a že není poškozeno. Kupující musí tak učinit nejdéle do 24 hodin po obdržení zásilky, na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

Našim zákazníkům nabízíme nejrozšířenější způsoby úhrady zboží: zboží může být zasláno na dobírku (je zaplaceno při převzetí od přepravce), zboží uhrazeno před expedicí převodem z účtu nebo online platební kartou přes zabezpečenou platební bránou.

Ochranou zásilky se podle těchto obchodních podmínek rozumí služba prodávajícího, při jejímž objednání kupujícím se prodávající zavazuje pro případ, že dojde k poškození nebo ztrátě zboží při přepravě bezodkladně poté, co se o takové újmě na zboží prokazatelně dozví, odeslat kupujícímu nové zboží (má-li takové zboží na skladě, jinak bezodkladně po jeho naskladnění). Ztráta či poškození zboží, převzetí či odmítnutí převzetí poškozeného zboží kupujícím musí být doložitelné z trasování zásilky, kterou bylo zboží přepravováno, nebo ze škodního protokolu od přepravce o poškození takové zásilky.

Slevové kupóny nebo kódy kupující není oprávněn používat k nákupu zboží za účelem jeho dalšího prodeje v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Upozornění: rozměry, produktové fotografie a barevná vyobrazení na stránkách www.kukacka.cz jsou jen orientační, tudíž jsou možné jejich drobné odchylky.

 

Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy a mimosoudní řešení sporů

Spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží (dle ustanovení § 1829 občanského zákoníku). V této lhůtě musí  spotřebitel učinit vůči prodávajícímu úkon, se kterým současná platná právní úprava spojuje projev vůle směřující k odstoupení od smlouvy (spolu s variabilním symbolem faktury) a nejpozději do 14 dnů od tohoto odstoupení zaslat nepoškozené a neznehodnocené zboží včetně kopie faktury, originálu záručního listu (pokud byl přiložen) a průvodního dopisu, ve kterém bude uvedeno, že odstupuje od uzavřené kupní smlouvy.

Pro odstoupení od kupní smlouvy je možné použít vzorový formulář www.kukacka.cz/odstoupeni-od-smlouvy pro odstoupení od smlouvy (to ovšem není nutnou podmínkou). Tento formulář je možno vyplnit a odeslat nebo vytisknout a zaslat opatřený podpisem v písemné formě.

Zboží je spotřebitel povinen vrátit úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě v jakém zboží převzal. Je-li součástí zboží dárkové balení, toto rovněž nesmí být poškozeno. Toto ustanovení zákona tak nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí dodavateli vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vráceno prodávajícímu. Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, případně je znečištěné či opotřebované, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a úhradu vynaložených nákladů na uvedení zboží do odpovídajícího stavu (např. vyčištění, oprava nebo náhradní obal) nebo např. náklady na dopravu a další a započíst tento svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu. Přímé náklady spojené s vrácením zboží nebo zasláním finančních prostředků nese spotřebitel.

Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
  • zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu,
  • zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
  • zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  • zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil,
  • zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej kupující porušil.

Zboží zaslané zpět formou dobírky nebude přijato a odstoupení od smlouvy je neplatné.

Případné spory mezi prodávajícím a kupujícím lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě kupující, který je spotřebitelem může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce. Více informací o mimosoudním řešení sporů včetně formuláře k podání podnětu je možné nalézt na www.coi.cz. Pro urychlení vyřešení doporučujeme kupujícímu obrátit se nejprve přímo na naši společnost.

Vrácení peněz

Peníze budou kupujícímu vráceny ve lhůtě do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

V případě vrácení zboží budou peníze zaslány kupujícímu na jeho účet, jehož číslo je povinen uvést v průvodním dopisu o odstoupení od kupní smlouvy, podmínkou je však potvrzení přijetí daňového dobropisu. Při neuvedení čísla účtu či nepotvrzení přijetí daňového dobropisu je částka v téže lhůtě automaticky připravena k čerpání pomocí dalšího nákupu nebo k vyzvednutí v hotovosti.

Ochrana osobních dat

Osobní data kupujících jsou uchovávána v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění. Osobní údaje kupujících jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Uzavřením kupní smlouvy dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v naší databázi, a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu a jejich odstranění z naší databáze a další zákonná práva k těmto údajům.

Osobní údaje, která zákazník uvede při objednání, slouží výhradně pro potřebu prodávajícího a nebudou poskytnuta jiným subjektům. Výjimku představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný k bezproblémovému doručení zboží.

S osobními údaji zákazníka je nakládáno v souladu se zněním výše uvedeného zákona o ochraně osobních údajů. Tím není dotčeno právo Prodávajícího využít tyto údaje k obchodním účelům, jakož i pro účely přímého marketingu včetně infromací o poskytovaných a nově zaváděných službách a zboží, a to i na jiných e-shopech provozovaných prodávajícím ve smyslu ustanovení § 7 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti). Za tímto účelem je prodávající dále oprávněn údaje v nezbytně nutném rozsahu zpřístupnit třetím subjektům zajišťujícím pro prodávajícího přípravu a výrobu tiskových materiálů a dokumentů určených zákazníkům, žadatelům či potencionálním klientům a jejich rozesílání. Souhlas zákazníka se zasíláním novinek a jiných obchodních sdělení je možné kdykoliv odvolat.

Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.